esmaspäev, 24. jaanuar 2022

Krüptorulett

Ilmselt olen ma oma postituste raames piisavalt vihjeid andnud, et lugeja on tänaseks aru saanud, et minu igapäevane töövaldkond on IT. Sellest tulenevalt võiks ju arvata, et küllap siis tean ka krüptorahadest veidi rohkem kui keskmine inimene. Aga nii julgelt ma siiski öelda ei söandaks, sest see krüptovärk ja kogu see plokiahelate süsteem on nii palju keerukas, et heal juhul aiman kokkuvõttes vaid üldpilti. Aga investeerimise mõttes see ilmselt esialgu niiväga oluline ei olegi, sest kogu see turg on vähemalt minu hinnangu ja arvamuse kohaselt üks paras ruletiratas. Aga nüüd räägiks natuke täpsemalt oma ajaloost ja kokkupuudetest krüptomaailmaga.

Kuna üks mu tollane töökaaslane ja ka tiimikaaslane nakatus bitcoini võludest praktiliselt algusest peale (aastat ei julge siiski öelda, sest ma ise sel ajal väga tõsiselt ja teadlikult sellele ei mõelnud), siis kuskil alateadvuses olin ma sellest teadlik juba päris ammu, tänaseks mingi 10 aastat kindlasti (BTC loodi 2008. aasta lõpus). Aga üks kuupäev on mul siiski eredalt meeles, see on 27.11.2013 - see oli päev, mil BTC tõusis esimest korda üle maagilise 1000 USD piiri. Arvestades, et alguses sai neid münte sisuliselt tasuta ja isegi koduse arvutiga vaikselt kaevandades, siis võib vaid aimata, mida võisid need inimesed tunda, kes õigel hetkel rongile suutsid või oskasid hüpata. See kuupäev on mulle meelde jäänud eriti selle tõttu, et tiimikaaslane elas tol päeval ikka väga edevalt ja aktiivselt sellele BTCUSD graafikule kaasa. See oli tal suurelt ekraanile kuvatud ja siis muudkui jälgis seda tiksumist. Kuniks saigi 1000 täis. Mäletan veel, et keegi veel küsis talt, et noh, mitu coini sul siis ka on, aga ta keeldus sellele vastamast. Kuid kõnekas on ilmselt siinkohal fakt, et veidi aega hiljem ostis ta kontori lähedusse 2-toalise vastvalminud korteri... Eks neid edulugusid on maailm muidugi täis. Oma olemuselt kahtlemata üks paras lotovõit, jackpot.

Aga lotona ilmselt tasubki kogu seda asja võtta. Nagu ma siin hiljuti oma portfelli kirjeldades välja tõin, siis minul on soetatud kahte sorti münte - BTC ja XRP. Tegelikult pean tunnistama, et ma olen ühe vea teinud. Kuigi mu eesmärk oli neid lihtsalt osta ja seejärel sisuliselt unustada, siis ei sundinud ma oma Change äppi vaikima. Ning oi, kuidas see nüüd möödunud nädalavahetusel mulle teavitusi kukkus saatma. Peaaegu iga tund tuli teade, et jälle on BTC langenud 2% või siis ka kokkuvõtlikumalt, et 24h jooksul on langenud 12% jne. Ühesõnaga, üks paras mäest alla sõit on see turg hetkel olnud. Rahabossid näevad seda muidugi mõnusa soodusmüügina, aga minu vaimne seisund ja siiski endiselt üleval olevad laenukohustused ei luba mul kohe kuidagi selles osaleda. Mõned märkimisväärsed numbrid ma siia siiski paneksin - kui 23.12.2021 maksis 1 bitcoin ca 45000 eur, siis tänahommikune (24.01.2022 ehk siis kuu aega hiljem) seis on 31100 eur. Ehk siis langus üle 30%. Ning ega siis Ripplega asjad paremini ei ole - 23.12 0,877 eur, aga täna hommikul 0,531 eur. Aga see ongi selle maailma olemus (vähemalt praegu) - on hullemaidki languseid olnud - ka selliseid, kus ühe päevaga kukub kurss 25%. Minu portfell on ka tänaseks selles osas siis kõvasti kannatada saanud - 250 eurost on saanud 178 eurot. Ega ma ei teagi, mis sellisel hetkel üldse õige teha oleks... 

Selline see seis siis hetkel on. Eks võib aimata, et varem või hiljem turg siiski taastub. Bitcoin on kahtlemata tulnud, et jääda. Aga minu rahakott seda vähemalt esialgu suures mahus välja ei kannataks. Seega, neid mänge ma lähiajal kaasa mängida ei plaani. Aga eks näis, mida tulevik toob.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar