teisipäev, 8. november 2022

Salakavalast hasartmängupiirangust, otse ja keerutamata

Kuna loetud kuude pärast lõpeb mu HAMPI piirang, siis räägiksin üle pika aja taas ka sellest teemast täpsemalt. Teen sellest juttu hästi ausalt ja keerutamata. Alustaksin sellest, et tegelikult ei ole korrektne öelda, et piirang lõpeb. Ise see ei lõpe. Süsteem on üles ehitatud sellele, et lihtsalt sinu poolt määratud aja pärast on sul võimalus see piirang lõpetada - valikus on 6 kuni 36 kuud (kuuajalise sammuga). Ning lisaks on sul võimalus endale piirang seada kolmes erinevad kategoorias - õnnemängud (ehk siis tavalised slotimängud, ruletid, pokker jne), toto mängud (spordiennustus, sõnast totalisaator) ning tavapärane loto (eeldan, et siia alla kuuluvad siis nii igasugused bingo loto, viking loto kui ka ehk kiirloteriid). Minu piirangud on seatud kahele kategooriale - toto ja õnnemängud. Olukorra illustreerimiseks lisan siia ka pildi, mis mulle maksuameti kodulehel avaneb.

Teatud mõttes on mul kahju, et siin ei saa neid piiranguid veelgi pikemaks perioodiks sättida. Aga noh, küllap on sellel mingi konkreetne põhjus, miks just nii on see otsustatud ja seadistatud. Kui inimene aga ennast ei usalda, siis on alati võimalus eelmise perioodi lõppedes endale uus kuni 3-aastane piirang peale panna. Selles mõttes on kõik hästi.

Omaette teema on aga kogu see loogika, millistele kasiino- ja spordiennustusportaalidele see kõik kehtib. Eestis asuvate füüsiliste kasiinodega on lihtne - kuna neis kõigis on ukse peal ID-kaardi kontrollimise kohustus, siis reaalsuses näiteks mina mitte ühessegi neisse sisse ei saa. Uksest sisse saan, aga valvelauast ma kuidagi edasi pääseda ei tohiks. Online portaalidega on aga muidugi asjad segasemad. Eestis ametlikult tegutsevate saitidega on asi taaskord konkreetne - ma ei saa üheski neis mängida ega ka mitte mingeid rahalisi tehinguid teha (ei sissemakseid ega väljamakseid), mõnes ei saa ma isegi sisse logida. Aga nüüd siis asja kurbloolisuse juurde - maailmas on hinnanguliselt üle 2000 online kasiino ja spordiennustusportaali. Eestis ametliku litsentsiga tegutsevaid (ehk siis neid, mis alluvad ka Eesti maksuameti reeglitele ja seadustele) on neid 25-30. Seega, tegelikkuses on umbes 99% maailma netis tegutsevatest mängupõrgutest sellised, mis mitte kuidagi sellele HAMPI piirangule ei allu. Nagu te juba siin erinevatest postitustest olete lugenud, siis tegutsen ja töötan ma igapäevaselt IT-valdkonnas. Ning ilmselgelt ei usuks mitte keegi, kui ma ütleksin, et ma ei tea, kuidas oma nutitelefoni või arvutit seadistada, et saaksin litsentseerimata kohtades panuseid teha või slotimasinaid keerutada. Loomulikult ma tean, kuidas see käib. Seda juba ainuüksi selle tõttu, et kui millalgi 15 aastat tagasi kogu see litsentsi teema Eesti Vabariigis püsti pandi, siis mängisid alguses sisuliselt kõik eestlased litsentseerimata kohtades (sest litsentside taotlemine oli aeglasem kui vastava seaduse vastuvõtmine) ning põhjalikud õpetused igasugustest EMTA piirangutest (EMTA pani kõigile netipakkujatele peale käsu, et nad peavad mittelitsenteerimata mängutoad ära blokeerima ja näitama seal EMTA hoiatusteadet) mööda pääsemiseks olid väga lihtsasti leitavad.

Mis siis aga üldse takistab mind endiselt mängimast ja panustamast? Tegelikult on vastus lihtne - sisuliselt kõik usaldusväärsed saidid, kuhu ma vähegi oma raha panna julgeksin, on Eestis ametliku litsentsiga ja selle tõttu HAMPI piirang tegelikult ikkagi töötab täitsa adekvaatselt. Mul puudub vähemgi tahtmine kuskile kahtlasesse Kariibi mere saartel registreeritud saidile oma raha kanda. Mitte kuidagi ei ole ma huvitatud lisaks tõenäosusteooriale (ehk siis mängudes võitmise lootusele) hakata võitlema ka potentsiaalsete netipetturitega. Kui Eestis mõni portaal mulle liiga teeks, oleks mul kellelegi kaevata - kasvõi seesama EMTA või tarbijakaitse jne, aga suvalise Barbadose või Bahama netikasiino jamade eest ei kaitseks mind mitte keegi. Loomulikult on tegelikkuses olemas ka siiski selliseid usaldusväärseid portaale, millel pole Eestis tegevusluba ja mis ei allu EMTA kontrollile. Kuid siin on minusuguste jaoks taaskord üks kaitsev nüanss. Enamasti on selliste saitide puhul nende enda sisemised reeglid sellised, kus nad lihtsalt ei lase Eestist kontot teha või siis ei lase sul sinna rahalisi ülekandeid teostada. Loomulikult ma siin mitte ühtegi firmanime välja tooma ei hakka ning ei räägi ma ka teadlikult kõigest sellest, kuidas neid uksi avada.

Ma ei ole isegi kordagi proovinud, kas ma saaksin kuskil kahtlases kohas endale konto teha või sinna raha peale kanda. Ma ei julge, ma ei taha, ma ei tohi. Nii lihtne see kõik ongi. Ehk siis - kes tahab, see leiab enda jaoks alati need võimalused, kes aga ei taha, see leiab põhjendused ja vabandused, miks neid asju mitte teha. Mina aga lähen mõne kuu pärast taas EMTA lehele ja pikendan uuesti oma HAMPI piirangu maksimaalse 3 aasta peale, sest 100%-list usaldust mul iseenda deemonite suhtes endiselt siiski pole.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar