kolmapäev, 1. detsember 2021

Sissejuhatus

Mina olen võlglane. Kuigi tahaks nii väga öelda, et juba endine võlglane, siis päris nii hästi veel ikkagi öelda ei saa. Minu võlgade lugu saab soovi korral lähemalt lugeda Võlglase Blogist. See blogi siin on omamoodi jätk tollele loole. 

Ma veel ei tea, kuhu ma suunduma hakkan oma rahalise seisuga. Otseselt pole mul paigas ka mitte ühtegi niiöelda suurt eesmärki. Ei julge ma veel unistada siin sellest moodsa kõlaga finantsvabadusest või kes teab millest veel. Liigun samm-sammult ja eks siis ole näha, kuhu jõuan.

Võiks ju öelda, et mis ma siin üldse selle investeerimisvärgiga jaman, et kogu raha tuleks ikka laenumaksetesse panna. Ma ise ka uskusin varem just nii. Aga sellel hetkel, kui mul kõige karmimad laenud (no need, millel KKM ikka üle 30%, osadel isegi 60%) said kaelast ära, hakkasin vaikselt ka tuleviku peale mõtlema. Seda enam, et mäletatavasti tõmbasin ma oma II samba alla. Kokkuvõttes oleks minust üsna vastutustundetu kogu oma pensionipõlv unarusse jätta. Tasapisi, aga järjepidevalt üritan ma seda kõike ikkagi uuesti üles ehitada.
Ilmselgelt on minu teadmised investeerimisest sisuliselt olematud. Ma olen küll huviga siin igasuguseid massimeedia telesaateid vaadanud, hoidnud mõnel blogil silma peal ja lisaks olen liitunud paari Facebooki finantsvabaduse grupiga, aga kogu see tegevus on olnud ääretult passiivne. Ühe aktiivsema sammu ma siiski hiljuti tegin - ma tellisin endale Taavi Pertmani "Alustava investori käsiraamatu" 3. trüki. Ootan suure põnevusega, millal see ükskord trükki jõuab ja seejärel juba minu lähimasse postiautomaati. Lubati, et enne jõule on raamat olemas. Eks näis, maailm on hetkel äraarvamatult ootamatusi täis.

Tänaseks päevaks olen ma natuke siiski juba praktikas ka kogu seda investeerimisvärki proovinud. Lihtsalt kasvõi tehnilistel eesmärkidel, et kuidas need asjad reaalselt üldse töötavad. Raha olen ma paigutanud III sambasse (Tuleva), veidike Coca-Cola aktsiatesse (sest sealt pidavat dividende saama ja no üleüldse on see selline suht lollikindel aktsia, mis ei tohiks mädaneda ega idaneda) ning ka krüpto osas tegin käe valgeks (kindla peale minnes BTC ja väike hasartmängu moodi asi XRP müntidega).

Mingeid graafikuid ma vähemalt esialgu ei jälgi, iga hinnakõikumise peale hulluks ei lähe, sest mingeid plaane mul midagi maha müüa esialgu ei ole. Las tiksuvad. Sellel kõigel on päris mitu põhjust tegelikult - päevakauplejaks ma hakata ei kavatse, kõik ideed on pikaajalise alatooniga. Ning lisaks ei ole ma end kurssi viinud maksuteemadega, seega las olla hetkel nii nagu on.

Selles blogis ei hakka ma arvatavasti mitte kunagi mingeid väga keerulisi sõnu kasutama, sest pea ei ole prügikast ja ma ei usu, et minust ealeski päriselt teadlik investor saab. Samas, elus juhtub teinekord kummalisemaidki asju, niiet igaks juhuks ma mitte midagi siiski välistama ei hakka. Äkki hakkab hoopis kogu see värk meeldima ja kaevun selle maailma kõige sügavamatesse koobastesse...

Praegu ma aga kuskile sügavamale siiski ronima ei hakka, oma portfelli sisu ka veel lahkama ei hakka. Selle postitusega tahtsin lihtsalt "tere" öelda. Mõtteid mul jagub, püüan vaikselt oma strateegia ka paika panna ning siis hakkab neid detailsemaid postitusi ka siia järjest tulema. Kaunist jõuluootust kõigile!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar