reede, 3. detsember 2021

Sõltuvusest, spordiennustusest ja börsimängudest

Enne, kui ma siin lõplikult investeerimisteema sisse sukeldun ja selles osas oma lugu rääkima hakkan, tahaksin ma ühe sõltuvusega seotud teema hingelt ära rääkida. Eks see lugu oleks paremini sobinud Võlglase Blogi veergudele, aga kuna tollele loole sai juba punkt pandud, siis tuleb see hoopis siia. Rahadega seotud lugu on see niiehknaa. Ja veidike riivab ka börsimänge.

Mõned nädalad tagasi, 16. novembril, köitis Eesti avalikkust ootamatu uudis sellest, et tollane keskkonnaminister Tõnis Mölder otsustas oma ameti maha panna. Kuna ma jälgin uudiseid ja maailmas toimuvat üsnagi aktiivselt, siis eks köitis see veidi ka minugi tähelepanu. Ikka tekkisid küsimused, et mis siis nüüd ja miks. Kui selgituseks olid "tervislikud ja isiklikud põhjused", siis tegelikult minu jaoks samas see teema lõppes. Kui nii, siis nii.

Paar päeva hiljem aga hakkas see temaatika minu jaoks oluliselt huvipakkuvamaid pöördeid võtma. Nimelt selgus siis, et Tõnis on astunud selle sama reha otsa, kuhu minagi jõudsin. Ta oli sattunud hasartmängupüünisesse. Ning veelgi spetsiifilisemalt just sinna auku, kuhu ka mina kukkusin - spordiennustused. Nagu ta ise oma Facebooki postituses (postitus ise on täies mahus leitav siit) seda sõnastas: "Sport on olnud mulle alati tõeline kirg. Kui ma ei oleks valinud karjääri poliitikas, siis tõenäoliselt töötaksin täna treenerina. Sellel kirel on aga ka pahupool. Vaid ühe hiirekliki kaugusel on spordiennustuse portaalid. Märkamatult said nendest portaalidest minu jaoks põnev ajaviide ning eeskätt abinõu, millega maandada tööalaseid pingeid." Sellel hetkel oleksin väga tegelikult tahtnud temaga rääkida, mõtteid ja emotsioone jagada. Kuid mina, anonüümse blogijana, pean endale aru andma, et sellisele tasandile ma ilmselt ei jõua, et siin prominentidega jutuajamisi saaks korraldada. Aga hinges tundsin väga palju sarnasusi ja muidugi kaasnes kõige sellega minu imetlus, et ta selle teatega välja julges tulla. Tegelikult oli neid sarnasusi veelgi, mis meid justkui omavahel sidus. Ka tema on keskmisest oluliselt edukam nii palga kui karjääri mõttes kui tavaline eestlane.

Suurim erinevus meie vahel on see, et vähemalt tema enda sõnade kohaselt tal mingeid võlgu kaelas ei ole. Loodetavasti see ka nii on. See annab oluliselt kergema tee, kuidas see sõltuvus endas vaikima sundida. Rõhutaks siinkohal üle, et sellist sõltuvust ei ole võimalik võita, see jääb alatiseks mänguri hingesoppidesse alles. Seda ongi võimalik vaid vaigistada ja kontrolli all hoida.

Ajakirjanduses levinud info kohaselt käis Tõnis Mölder ka Tallinna Börsil aegajalt katsetamas. Aegade jooksul oli ta seal päris märkimisväärsete summade eest erinevaid aktsiaid omanud - muu hulgas Tallinna Kaubamaja, Merko Ehituse, Silvano Fashioni ja Nordeconi aktsiad, kuid tänaseks olevat need kõik (enamuses kahjumiga) maha müüdud. 
Ühelt poolt on see kõik kahtlemata väga kurb lugu. Aga teisalt oli mul hea meel, et kogu see temaatika taaskord nii tugevalt avalikkuse ette toodi. Sellel teemal andis väga põhjaliku, samas piisavalt lühikese ja konkreetse intervjuu ka Hasartmängusõltuvuse Nõustamiskeskuse tegevjuht Pille-Riin Indermitte. Soovitan väga seda kuulata. Kõik, millest ta siin räägib, on puhas kuld. Täpselt nii need asjad ongi. Lisaks on mul ääretult hea meel, et eraldi kajastamist ja lahkamist leidis ka spordiennustusteema, mis justkui on natuke erinev, aga samas ikkagi nii sarnane. 


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar