kolmapäev, 5. jaanuar 2022

Minu portfell, 1. osa

Seekord räägiksin siis oma investeerimisportfellist natuke detailsemalt. Tegelikult on päris uhke tunne, et ma ennast ja sõna "portfell" üldse samasse lausesse saan panna. Nagu oleks midagi ägedat ja tähtsat käima lükanud. Mis ilmselt teatud määral vastab ka tõele.

Nagu siin varasemalt olen juba kirjutanud, siis minu rahad on hetkeseisuga paigutatud kolme erinevasse niiöelda "varaklassi" - mul on omad osakud Tuleva III pensionifondis, mul on veidi dollareid dividende maksvas Coca-Cola aktsiates ning natuke raha ka moodsas krüptovärgis. Aga vaatamegi siis üle, kui palju mul raha kõrvale pandud on tänaseks ja kas need instrumendid mulle juba mingit kasumi moodi asja ka näitavad.

Alustuseks siis III sammas. Eelmise aasta lõpus ma siiski sinna juurde midagi ei lisanud, seega 31.12.2021 seisuga oli seal sissemakseid 1000 euro eest. Kuid üleeile sain ma selle aasta esimese palga ja kohe esimese ülekandena panin oma pensionifondi maksimaalse summa lisaks, ehk siis 500 eurot. Eile õhtul jõudis see kenasti sinna kontole kohale ja vaatasin just seisu üle - mul on seal 1564,42 eurot. Ehk siis kasum 64,42 eurot, mis teeb protsentides 4,29%. Pole paha, aga samas tuleb endiselt rõhutada seda, et minu eesmärgid on vägagi pikaajalised ja tegelikkuses ma nendele protsentidele liiga suurt tähelepanu hetkel ei pööraks. Mu investeerimisstrateegia on hetkel suures plaanis "osta ja unusta". Aga päris ära ma siiski neid asju unustada ei kavatse ja eks ma aegajalt ikka käin piilumas, kuidas mul läheb.

Järgmisena siis aktsiad. Minu niiöelda kauplemisplatvormiks kujunes Revolut. Sest mul lihtsalt oli seal konto ja see tundus kuidagi lihtne seal see asi käima panna. Kui kunagi targemaks ja laenude osas paremasse seisu saan, küllap siis vaatan mõne parema koha, kus neid aktsiaid endale koguda. Igal juhul - kokku olen siis Coca-Cola aktsiatesse (börsitähis KO) panustanud 100 eurot. Siin tuleb muidugi üks tüütu asjaolu mängu, et reaalne investeerimiskonto ja arvestus käib dollarites. Ehk siis siin mängib reaalse kasumi osas oma rolli ka USD-EUR valuutakurss. Aga mis seal ikka, mingit seisu ma siin siiski arvestada saan. Kui vaatan ajalugu, siis näen, et minu 100 eur on kokku arvestatud 112,94 usd peale ja selle pealt siis mulle neid osakuid soetatud. 17.12.2021 maksti mulle ka dividende - lausa 0,80 usd. Ning lõplik seis on täna 115,33 usd, mis peaks siis eurodes tegema 102,01 eur. Kasum seega 2,01 eur ehk siis ühtlasi ka 2,01%. Kokkuvõttes, maailm jääb ilmselt veel pikalt neid jooke jooma, las siis tiksub mulle ka osa sellest!

Ning viimasena siis krüptorahad. Siin olen ma platvormiks valinud kodumaise Change'i. Eks minusugust algajat köitis just see nende reklaamlause, et bitcoinide puhul nad teenustasu ei võta. Aga noh, las ta olla nagu on. Minu summade ja pikaajaliste eesmärkide puhul hetkel see kõik ilmselt nii oluline polegi, kus ma neid krüptosid tegelikkuses liigutan või hoian. Detailsemalt rääkides on minu raha siis läinud kahte erinevasse virtuaalvääringusse - Bitcoin (tähisega BTC) ja Ripple (XRP). BTC oste olen teinud 200 euro eest ning XRP omasid 50 euro eest (siit võeti 0,25 eurot tehingutasu ka). Kuna krüptobörs ei maga kunagi, siis siin muutub kurss 24/7 ja siin on veidi keerulisem täpset seisu püüda. Aga võtsin siiski oma Change äpi lahti ja vastu vaatas järgmine seis - BTC 194,23 eurot (ehk siis kahjum 5,77 eur) ning XRP 47,98 eurot (kahjum 2,02 eurot). Ehk siis kokkuvõttes olen praegu krüptoga väikeses miinuses - 250 eurost on saanud 242,21 eurot (kahjum kokku 7,79 eurot - 3,22%).

Et kogu see pikk jutt kuidagi visuaalselt kokku võtta, tegin väikese tabeli ka.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar