esmaspäev, 17. jaanuar 2022

Plussidest miinustesse!

Täna tahaksin ma rääkida hoopis teistsugusest investeerimisest. Millestki, mis on üksikisiku mõttes kahtlemata oluliselt tähtsam, kui mingi rahade liigutamine ja nendega mängimine. See on tervis. Sest olgem ausad - mis kasu sul sellest suurest rikkusest, kui tervis on tuksis ja enesetunne päevast päeva halb? Tihtipeale on tervise aluseks ka mõistlik kehakaal ja just see on midagi sellist, millega siinkirjutaja vägagi tihti hädas on olnud. Üks paras jojotamine see minu jaoks on olnud. Suures plaanis ilmselt üsna klassikaline lugu ja küllap on minusuguseid siin maailmas julgelt sadu miljoneid.


Kui ma mõtlen kogu oma täiskasvanuea peale, siis võiks öelda, et mu kaal on kõikunud 40kg (!) suuruses vahemikus. See on ikka vägagi räige, kui niimoodi mõelda ja kohe kindlasti ei saa see normaalne ja mu tervisele hea olla. Ülikooliajal olin ma ikka väga peenike poiss, sest noh, igast asju oli ju vaja teha, igatepidi aktiivne olla ja söögiks eriti raha niikuinii ei olnud. Elukaaslast ka sel ajal ei olnud, kes poputaks ja heade söökidega ära nuumaks. Kui aga ülikool läbi sai ja peagi ka esimene kooselu alguse sai, siis hakkas tasapisi ka see lodevam ja mugavam elu pihta. Täitsa asjalik töökoht lubas tollal ka juba mõnusamaid sööke nautida ning avastasin, et peale kiirnuudlite on vägevamaidki toite maailmas olemas. Ja ega see füüsiline aktiivsuski langes päris kõvasti, polnud vajadust enam ju ringi tõmmelda - sarved olid maha joostud. Nii juhtuski, et märkamatult tuli 5-6 aastaga nagu naksti 30kg juurde! Kui ühel hetkel aga enam mitte ükski kena särk selga ei läinud nind teksapükste numbrid muudkui kasvasid, siis sain kuidagi ise aru, et nüüd tuleks midagi ette võtta. Eks siis saigi korralik trenniprogramm käima lükatud, õueski end liigutamas käima hakatud, isegi toitumisnõustaja juurde läksin ja sain konkreetse kava ja värki. Ning ennäe imet - ca. 3 aastaga sain 25kg alla. Saab küll, kui väga tahta. 

Siis kallati mind muidugi igasuguste kiituste ja imetlustega üle ning kuna seatud eesmärk oli käes, siis vaikselt aga kindlalt hakkas see tagasi tiksuma. Algselt muidugi ei midagi hullu. Aga nüüd viimaste aastate jooksul, mil sellele kõigele lisandus ka kaksikelu (sõltuvuste ja võlgade varjamine) elamine, rääkimata covidist (kodukontori teema ja tavapäraste trennide piirangud), siis pani see kehakaal ikka kõvade hüpetega kõrgustesse, kus see varem kunagi polnud olnud.

Olgem ausad, kui inimene on mingis megastressis, siis pole temast ka erilist enese liigutajat. Vähemalt enamusel on see ilmselt nii. Eks kindlasti on ka vastupidiseid näiteid, kus minnakse just end sellises olukorras piitsutama. Minu mingigi võimekus end liigutada taastus eelmise aasta aprillis, mida kajastasin ka vastavas postituses. Kogu see protsess on hetkel küll katkenud, sest mulle need praegused ilma ei meeldi. Aga saab ka teistmoodi end käsile võtta - alustada tuleks toitumisest. Paraku nii palju ma end juba tunnen, et kui keegi lihtsalt ütleb, et aga sa vähenda neid halbu asju ja suurenda neid häid toiduaineid, et küll siis vaikselt kõik paraneb, siis see minu puhul ei kipu toimima. Mul on plaani või kava vaja. Nii saigi siis reaalne investeering tehtud ja päriselt üks dieedikava hangitud. No üks selline täitsa populaarne, millest aegajalt ka ajakirjanduses juttu on olnud ja igasugused edulood ja värgid ka kaasas. Reklaami ma tegema ei hakka, sest nad pole mulle selle eest maksnud, seega jääb dieedikava nimi ja täpsem kirjeldus hetkel avaldamata. Ainus, mida ütlen, on see, et see tõesti toimib. Tänaseks olen ma ca. 12kg kergem, võrreldes sellega, mis ma olin siin millalgi suve lõpus. Eks selles kõiges on kahtlemata oma osa ka nendel õueskäikudel, aga mina olen pigem siiski seda usku, et lõppude lõpuks algab kõik ikkagi toitumisest. Siiamaani ei ole mul seda kava järgides suuremaid takistusi tekkinud ja usun endasse, et suudan seda teed ka edasi minna. Need plusskilod tuleb taaskord miinustesse ajada!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar