esmaspäev, 7. märts 2022

EMTA tegi ülekande

Oplaa, see nädal algas siis ootamatu üllatusega. Tuludeklaratsiooni raha saabus. Tõele au andes on muidugi postituse pealkiri natuke ebakorrektne, sest puhtfaktiliselt tegi ülekande Rahandusministeerium, aga see selleks. Tundub, et vähemalt kõik esialgsed kontrollid ja ülevaatused läbisin ma siis edukalt. Point siis selles, et seekordne tuludeklaratsioon oli minu jaoks eelmiste aastate variantidega võrreldes oluliselt nüansirohkem ja ka keerukam. Igasugused välismaised tulud ja mingid investeerimistega seotud ülekanded + siis ka see suur II pensionisamba väljamakse.

Kuna minu investeerimiskontod on natuke tavapäratumad (Revolut aktsiate jaoks ja Change Invest krüpto jaoks), siis mitte midagi sellega seonduvat mul automaatselt deklaratsioonile kantud ei olnud. Lisaks olen aru saanud, et ega Revolut ja Change maksuametiga automaatselt andmeid ei vaheta. Nii palju, kui teiste kogemusi olen siit ja sealt (ennekõike FB gruppidest) lugenud, siis meie kohalike pankade (LHV, SEB, Swedbank) investeerimiskontod olid juba deklareerimisdokumenti avades kenasti peale kantud. Kuigi ka seal oli vist mingit väikest segadust ja ühtteist tuli ümber tõsta ja kustutada. Pikemas ajaperspektiivis liigun ka mina arvatavasti kuskile Eesti panka üle oma asjaajamistega. Esialgu ei viitsi ma aga sellega tegeleda. Õnneks III pensionisammas on maksuameti mõttes tehtud nii lollikindlaks, et seal ei saagi midagi valesti teha. Kõik ostud lähevad kenasti ise õigesse kohta ja nende pealt arvestatakse õiged summad tagasi. Ning kui peaks müügitehinguid tegema, siis sealt läheb samamoodi kõik juba enne raha kätte saamist maha. Ei teki võimalustki, et võiks riiki kogemata röövida või petta.

Samamoodi on õnneks kõik üsna lihtne ka nende välismaiste tuludega, minu puhul siis reklaamitulud blogipidamisest. Google AdSense annab vajalikud dokumendid, need tuleb deklaratsiooni juurde üles laadida. Siis summad klappima ja nii see läheb. Nagu juba varasemalt siin olin rääkinud, siis SmartAdiga on asjad veelgi lihtsamad, seal ei pea enda poolt üldse mitte midagi tegema. Nemad võtavad kõik maksud juba enne väljamakset maha ja kätte saan juba summa, mis kuulub täies mahus mulle. Tuludeklaratsioonile on nende summad ka kenasti automaatselt sisse kantud.

Nii see siis läkski. Kodulaenu intressid tuli internetipangast tavapärasel moel ise maksuametile saata (aga see värk vist kaob järgmisel aastal üldse ära, kui asjadest õigesti aru olen saanud - ehk siis edaspidi ei saa kodulaenu intresside pealt enam midagi tagasi). Samuti olid automaatselt deklaratsioonile kantud igasugused lastega seotud kulutused - lasteaiatasud, huviringide ja trennide tasud jne. Eks kogu see protsess minu jaoks natuke ajamahukam seekord oli kui senini, aga ei midagi hullu, 10 minutiga sain ikkagi kõik vormistatud. Tulemus: 400,62 EUR mulle tagasi. Ning täna see siis mu kontole ka ilmus. Ega see muidugi täiesti lõplik ei pruugi olla, sest tagantjärgi kontrolle vist võidakse teha kuni 3 aastat vanade tuludeklaratsioonide suhtes. Aga loodetavasti oli siis ikkagi kõik korrektne ja mingeid üllatusi selles osas tulevikus ei tule.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar