teisipäev, 8. märts 2022

Kodupangaga uut diili otsimas

Selle blogi pikaajalisemad lugejad mäletavad veel ehk, et ligi aasta tagasi käisin ma suurpankade uksi kraapimas, eesmärgiga oma tarbimislaenulepingud odavamaks ja paremaks saada. Mäletatavasti kaks panka täitsa tulidki mulle vastu ja tegid mu lepingud ümber. Kuid minu oma kodupank tõrjus mind ja arvas, et mu laenukoormus on nende meelest liiga suur, et seda vähendada. Hiljem veidi sellist suhtumist laiemalt uurides ja analüüsides sain tegelikult aru, milles siin see iva oli. Nende jaoks oli minu laenutaotlus nagu iga teine laenutaotlus, mille siis peaks "komisjon" üle vaatama. Ning asja tuum peitus siis selles, et nende meelest ei kvalifitseerunud ma kohe kuidagi oma tollase töötasu ja kohustuste hulgaga selle võetava laenu (tegemist oleks siis olnud refinantseerimislaenuga) saamiseks. Ning eks siin oli oma roll ka selles, et nemad nägid mu pangakontot siiski oluliselt kaugemale kui tavapärane 6 kuud. Seega, pikka viha ma loomulikult nende vastu ei pidanud ja tegin lihtsalt sellest omad järeldused.

Aga nüüd, sellel nädalal, otsustasin ma neile (ja ka endale) uue võimaluse anda. Niisiis, minu kodupank. Eilse seisuga oli mul selles pangas siis kaks eraldi väikelaenu, intressimääradega 12,5% ja 13,5% + laenukaitse kindlustus (selle abil sain siis mingit intressisoodustust). Ma tegin neile avalduse, et sooviksin need laenud kokku viia ja ehk saaks ka intressi väiksemaks. Põhilootus ja -argument oli mul siis minu suhteliselt värske töökoht, koos korralikuma töötasuga. Minu idee oli selles, et kaotada pole mul ju midagi. Kui nad polegi nõus muudatusi tegema, siis jäävad need praegused lepingud igal juhul kehtima. Korraks käis tegelikult peast küll läbi mõte, et eitava vastuse puhul saadan nad pikalt ja valin uue kodupanga.

Menetlus käis väga kiiresti, vähem kui 24 tundi. Ning vastus tuli positiivne, intress langetati 9% peale, laenud viidi kokku ja mu igakuine maksekoormus langes hoobilt 122 eurot. Lisaks vähenes ka kindlustusmakse sisuliselt poole võrra - seniselt 25 eurolt kuus (kahe lepingu peale) ca. 12 euro peale. Seda kõike lihtsalt selle tõttu, et ma julgesin küsida. Ütle veel, et julge hundi rind on haavleid täis - teinekord võib hoopis tõesti täitsa rasvaseks saada.

Sellised uudised siis praegusel äreval ajal. Minu enda jaoks igati toredad ja positiivsed igal juhul. Millalgi ilmselt tulen oma laenukohustuste juurde veel kord tagasi ja annan detailsema ülevaate, kuhu tänaseks nendega jõudnud olen. Areng on olnud järjepidev ja sihikindel. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar