kolmapäev, 16. veebruar 2022

Minu portfell, 2. osa

Tänasel, minu jaoks üsna märgilise tähtsusega kuupäeval (sellest lähemalt natuke allpool), on hea taaskord heita pilk peale, mis mu investeeringutest siis saanud ka on. Kohe alustuseks on vajalik muidugi märkida, et päris "osta ja unusta" stiilis ma siiski pole suutnud seda asja siin ajada. Mõnes mõttes on selles mu enda uudishimu ja kibeluse talitsemata jätmise süü, aga natuke on see seotud ka sellega, et ma ei seadistanud oma äppe piisavalt vaikseks. Tänaseks on mul aga kõik muudatused tehtud ja igapäevaelu see portfellivärk mul enam ei sega. Ühesõnaga, alustuseks oli mul siis vaja oma Change äpp (ehk siis see, kus mul krüptorahad peidus) ära sättida, et ta mulle mingeid erisündmuseid (suuri tõuse ja languseid) ekraanile ei kuvaks päevast päeva. Teiseks muutsin oma III samba sissemaksed püsikorralduse peale. Kui palk tuleb, siis läheb üsna automaatselt see 500 eurot kenasti õigesse kohta, ilma, et mina selleks eraldi liigutusi peaks tegema (ehk siis ma ei pea sellele rohkem mõtlema). Siit muidugi järgmine samm oleks pöörduda lausa tööandja poole, et las viskab ise selle summa minu eest sinna sambasse, aga ma pole veel nii täpselt uurinud, kuidas see täpsemalt käia võiks. Aga olen kuulnud, et nii peaks teha saama. Kuigi vist võib sõltuda ka tööandjast. Seda kohustust minu sellisele soovile vastu tulla neil arvatavasti pole.

Nii. Aga vaatame siis üle, mis vahepeal juhtunud on. Võtakski siis selle III pensionisamba ette. See on siis ainus minu niiöelda varaklass, kuhu ma raha olen juurde ka pannud. Tänaseks on siis sissemaksete summa mul kokku 2000 eurot. Ning tänahommikune seis on mul seal 1939,38 eurot. Ehk siis eelmise ülevaate 64,42 eurosest kasumist on saanud hoopiski 60,62 eurone kahjum. Kas see teeb mind kuidagi kurvaks või ärevaks? Absoluutselt mitte! Seda juba kasvõi selle tõttu, et kuna sel aastal olen ma sissemakseid teinud 1000 euro eest, siis tegelikkuses ootab mind selle eest järgmisel kevadel juba praeguseks garanteeritult 200 eurone preemia riigi poolt. Ning teiseks ei kurvasta see kõik mind juba selle tõttu, et ma ei plaani seda sammast siin veel niipea puutuda. Ideaalis muidugi võiks väljamaksete peale mõelda alles pensionieas. 

Järgmisena siis aktsiad. Siia ma midagi vahepeal juurde pole lisanud. Endiselt on mul siin Coca-Cola osakute sissemaksete summa 100 eurot. Revoluti äpp näitab mulle praegu seisuks 102,39 eur (116,50 usd). Ehk siis võrreldes eelmise korraga on juurde tiksunud 0,38 eur või siis 1,17 usd. Kokkuvõttes on siis kasum 2,39%. Rikkaks just sellises tempos ei saa, aga las tiksub - Coca-Cola peaks väidetavalt ikka hea ja kindel inflatsioonikaitse olema. Vaadates siin suures plaanis muid aktsiaid, siis peab ju rõõmustama - väike kasum on alati parem kui ükskõik milline kahjum, eks ole. Millalgi varakevadel peaks järjekordne dividendilaks ka tulema. 

Ning viimasena siis krüptovarad. Siin on need üles-alla ujumised ikka päris tugevad olnud. Ning mingil hetkel oli mu vara siin ikka päris nutune juba (see oli siis see hetk, kui sain aru, et pean ruttu Change teavitused kinni keerama). Sissemaksete seis on ka siin mul muutumatu - 200 eurot BTC ja 50 eurot XRP. Kõige hullemal hetkel oli mu seis juba 80 euroga miinuses. See teeb lausa 32%. Tänaseks on aga täitsa OK kosumine toimunud. BTC seis on 173,51 EUR ning XRP seis 41,07 EUR. Ehk siis kokku 214,58 EUR. Kahjum on muidugi endiselt täitsa olemas - 35,42 EUR (14,2%), aga muretsemiseks loomulikult mitte mingit põhjust pole. Las tiksuvad. Change tegi mingi huvitava kingituse ka siin veebruari alguses - kinkis mulle "boonusena" 2 CNG (ehk siis nende enda oma) osakut. Ühe CNG hind oli tol hetkel 1,01 EUR ehk siis tegemist oli 2,02 EUR suuruse kingitusega. Selle hind on tänaseks muutumatu. Siin on muidugi väike konks ka siiski - neid osakuid ma niisama lambist maha müüa ei saa. Siin on määratud miinimumkogus. Ehk siis alla 10 CNG müüki panna ei saagi. Aga pole plaanis ka. Aga eks ma arvestan selle siiski oma portfelli ikkagi sisse - reaalne minu nimel olev vara ju ikkagi.

Selline see portfell mul siis täna ongi. Nüüd aga siis veidi täpsemalt sellest, mille poolest see tänane, 16. veebruar, minu elus tähtis on. Tegelikult aasta tagasi ma juba sel teemal kirjutasin ka. Just täna, kaks aastat tagasi, tegin ma oma elu viimase spordipanuse. See kaotas. Üks karm etapp mu elus sai otsa. Tegelikult on üsna uskumatu, kuhu ma tänaseks oma rabelemise, õnne ja toetavate inimeste abiga jõudnud olen. Ma olen enda üle uhke. Siit on hea edasi minna ja veelgi vägevamaid kõrguseid püüda. Palju õnne mulle!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar