reede, 17. detsember 2021

Erinevad eluetapid alustava investori elus

Elu on täis erinevaid sõlmpunkte, erinevaid etappe, tähtsündmuseid. Olgu selleks siis lapsepõlv, esimesed koolipäevad, suhete algused-lõpud, esimesed töökohad ja mida kõike veel.

Mina olen hetkel teatud mõttes kahe üsnagi olulise eluetapi ristteel. Ma olen loodetavasti lõpusirgel oma sõltuvuste ja laenuvõlgnevuste etapiga. Ning olen kiivalt piilumas seda investeerimise kiirteed. Kas ma tegelikult ikka tahan sinna minna? Kas see ikka on hea valik? Pean siinkohal teiega aus olema - kogu see viimaste aastate pidev riskimine igasuguste hasartmängudega on mind tegelikult korralikult läbi vintsutanud. Selle kõige tõttu olen ma vähemalt hetkel ikka totaalselt alalhoidlik ja ettevaatlik erinevate rahapaigutuste osas. Tahaks lihtsalt niisama olla ja elu nautida. Ma tahan koguda võimalikult palju infot ja eelteadmisi enne, kui ma üldse kuhugi siin raha liigutama hakkan. Jah, III pensionisammas on minu jaoks piisavalt lollikindel, et sinna panustada, aga kõik muud asjad on endiselt liiga tume maa, et sinna täie julgusega raha alla panna. Olgu need siis igasugused IPOd, ühisrahastused, startupid, kinnisvara, aktsiad, krüptod või misiganes asjad veel... Aga ma kavatsen vähemalt sellele kõigele võimaluse ikkagi anda, tahan end harida.

Sel nädalal sain ma siis lõpuks kätte ühe väärtteose - Taavi Pertmani "Alustava investori käsiraamat, 3. trükk". Kusjuures, seda väikestviisi reklaami sellele raamatule teen ma siin täitsa tasuta. Ei ole mul mingeid diile ega kokkuleppeid Taaviga. Aga kuna ta mu võlglaseks oleku kõige pimedamatel hetkedel tuli mulle oma abi ja nõuga appi, siis tunnen, et olen omamoodi vaimsel tasandil talle võlgu. Taavi, kui juhtud seda siin lugema, siis aitäh sulle nähtud vaeva ja mu mõtete korrastamise eest. See aitas mind tol korral meeletult palju ning loomulikult on kasuks ka tänasel päeval. Teatud mõttes võrdleksin ma seda natuke isegi oma ülikooliajaga, mis andis mulle üsna vähe praktilisi teadmisi edaspidiseks karjääriks, aga see pani mu mõttemaailma paika - seni pillapalla olnud pusletükid leidsid kuidagi oma koha.

Niisiis, aga mida siis ikkagi arvata selle investeerimisemaailma kohta. Taavi on oma raamatust ühe lõigu pannud ka avalikult ja tasuta kõigile lugemiseks. Soovitan soojalt. Siin on siis mõtisklus sellest, mida see investeerimine üldse endast üldse kujutab. Tsiteeriksin siit üht lauset: "Investeerimine on teenuste või toodete ostmine lootuses, et saad selle ostuga rohkem kasu kui kahju." See pani mind mõtlema... Kas mitte hasartmäng pole ka omamoodi investeerimine? Antud definitsiooni mõistes nagu oleks - seal ju inimene samamoodi paneb oma raha mängu, lootuses sellega teenida. Vahet pole, kas see on siis mingi spordiennustus või slotimäng. Nii mõeldes olen ma juba aastaid üks paras investor olnud! Sest ega mitte ükski hasartmängur ei lähe oma panustega kaotama. Ikka ju loodaks võita ja kasumisse jõuda. Mõttekoht?

Tegelikkuses ma siiski nii udu siin ei ole, et neid ühte patta paneksin. Hasartmängudesse panustamist ei soovitaks ma tegelikult mitte kellelegi. Kuigi olgem ausad - iga investeering on ju teatava riskita. Siin tuleb pigem mängu ka reaalsustaju ja erinevus usu ja lootuse vahel. Slotimänguril puuduvad tegelikkuses igasugused argumendid, et tema "tehingud" talle kasu võiks tuua. Need on otsused ja valikud, kus puudub võime kuidagigi tulemust mõjutada. 

Aga nüüd selle postituse lõpetuseks siis korraks uuesti eelmainitud raamatu juurde. Mul on plaan see käesoleval nädalavahetusel rahulikult läbi lugeda. Ning ilmselt teen millalgi ka detailsema ülevaate, mis ma sellest siis arvan. Seniks aga tahaksin öelda, et järjekordne jõuluetapp meie eludes hakkab kulminatsioonini jõudma. Olgem koos oma lähedastega, nautigem kõike seda, mida nautida annab. Vahepeal peab oma pead igasugustest rahaasjadest puhkama ka. Nii võlgadest, arvetest kui ka investeeringutest.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar